A Caliph of Allah. An Ummah of Rasulullah. A Zaujah of a great Imam. And a great Mom to be insyaAllah. :)

"Salam sayang buat semua. Jika ada yang kurang, moga ada yang sudi tambahkan. Jika ada yang salah, moga ada yang sudi perbetulkan. Jika ada komen yang membina, dipersilakan memberi pandangan, kerana niatku hanyalah untuk berdakwah. Moga pahala ini yang akan menemaniku di SyurgaNya, tempat terindah dan kekal di alam sana. Adakah semua kisah yang ditulis ini berkaitan dengan diri saya? Ya atau tidak, biarlah Allah sahaja yang mengetahuinya, kerana saya bimbang timbulnya penyakit hati seperti 'riak' dan 'cemburu' dalam diri saya dan pembaca. Saya tidak akan membenarkan atau menafikannya. Terpulang kepada pembaca untuk menilai. Apa yang penting, kutiplah sebanyak mana mutiara hikmah yang terdapat di dalamnya. Saya nukilkan blog ini untuk semua. Wahai para daie dan daie'ah, dengan lafaz Bismillah, selamat membaca." :)

Wednesday 18 July 2012

Hanya Untuk Islam.. :)

"Maya,awak ada blog?"


Saya tersenyum..hampir berpuluh-puluh kali saya ditanya soalan ini..saya segera menjawab.. 


"Belum ada lagi sahabat-sahabatku.."

"Kenapa tak ada maya?kami selalu membaca status awak di fb..bagi saya banyak perkara yang harus dikongsikan bersama..awak patut sebarkan dakwah melalui blog awak.."

Saya tersenyum sendiri..saya sebenarnya kurang yakin untuk menulis..err,bimbang juga karya saya disalah ertikan..tapi atas nasihat sahabat-sahabat..saya cuba..

"InsyaAllah saya akan buat suatu hari nanti.." Itu jawapan saya pada mereka..

Alhamdulillah..hari ini..saya cuba 'membuatnya' bersama bantuan teman tersayang Syaliza Setapa..terima kasih Syasya..

InsyaAllah..blog ini bermanfaat untuk semua..

Hanya Untuk Islam.. :)






Yang baju purple itu Syaliza..terima kasih syasya sayang.. :)


2 comments: