A Caliph of Allah. An Ummah of Rasulullah. A Zaujah of a great Imam. And a great Mom to be insyaAllah. :)

"Salam sayang buat semua. Jika ada yang kurang, moga ada yang sudi tambahkan. Jika ada yang salah, moga ada yang sudi perbetulkan. Jika ada komen yang membina, dipersilakan memberi pandangan, kerana niatku hanyalah untuk berdakwah. Moga pahala ini yang akan menemaniku di SyurgaNya, tempat terindah dan kekal di alam sana. Adakah semua kisah yang ditulis ini berkaitan dengan diri saya? Ya atau tidak, biarlah Allah sahaja yang mengetahuinya, kerana saya bimbang timbulnya penyakit hati seperti 'riak' dan 'cemburu' dalam diri saya dan pembaca. Saya tidak akan membenarkan atau menafikannya. Terpulang kepada pembaca untuk menilai. Apa yang penting, kutiplah sebanyak mana mutiara hikmah yang terdapat di dalamnya. Saya nukilkan blog ini untuk semua. Wahai para daie dan daie'ah, dengan lafaz Bismillah, selamat membaca." :)

Tuesday 20 November 2012

Hebatnya sebuah senyuman.. =)




Saya baru lepas membaca sebuah buku yang bertajuk 'Bercinta Kerana Allah' karya Misbah Em Majidy..kata-kata dan nasihatnya memukau hati saya sebagai pembaca.. =)


Kata-katanya..

Pertama..

"Jika kita berjumpa dengan seseorang  dan lantaran itu kita memberikan senyuman yang paling manis kepadanya maka,Allah akan memberikan 90 rahmat kepada kita.." bestnya!

Kedua,

"Jika kita berjumpa dengan seseorang dan lantaran itu kita saling bersalaman,berpelukan dan berkasih-sayang dengannya dalam muka yang paling ceria maka,setiap dosa-dosa kecil kita dan dia akan gugur.."

MasyaAllah!hebatnya sebuah senyuman..cukup sekadar dengan 'senyuman' kita mampu memperoleh banyak pahala..ruginya kita kalau tidak merebut peluang ini..

Jom senyum sokmo! =)





No comments:

Post a Comment