A Caliph of Allah. An Ummah of Rasulullah. A Zaujah of a great Imam. And a great Mom to be insyaAllah. :)

"Salam sayang buat semua. Jika ada yang kurang, moga ada yang sudi tambahkan. Jika ada yang salah, moga ada yang sudi perbetulkan. Jika ada komen yang membina, dipersilakan memberi pandangan, kerana niatku hanyalah untuk berdakwah. Moga pahala ini yang akan menemaniku di SyurgaNya, tempat terindah dan kekal di alam sana. Adakah semua kisah yang ditulis ini berkaitan dengan diri saya? Ya atau tidak, biarlah Allah sahaja yang mengetahuinya, kerana saya bimbang timbulnya penyakit hati seperti 'riak' dan 'cemburu' dalam diri saya dan pembaca. Saya tidak akan membenarkan atau menafikannya. Terpulang kepada pembaca untuk menilai. Apa yang penting, kutiplah sebanyak mana mutiara hikmah yang terdapat di dalamnya. Saya nukilkan blog ini untuk semua. Wahai para daie dan daie'ah, dengan lafaz Bismillah, selamat membaca." :)

Monday 12 November 2012

Indahnya cinta.. :)




Cinta itu hadir tanpa kita sangka..kadang-kala ianya berputik tanpa kita sedari..ada pula yang hadirnya 

walau hanya pertama kali bertentang mata..namun sebelum kita membiarkan cinta itu tertanam di lubuk hati 


kita yang paling dalam,maka nilailah cinta kita itu semula..


Kalau kita mencintai seseorang kerana Allah dan berniat untuk memuliakannya dengan ingin menikahinya 

maka besarlah pahalanya sedang perkahwinan itu diibaratkan seperti membina sebuah rumah Allah.. :)

  

Bila hati mula tertarik pada si dia,syaitan mula berbisik..Hati kata hampirinya,Iman kata peliharalah malu mu! 

Hati berbisik merasakan dia punya rasa yang sama,cuma tidak disuarakan mahupun ditunjuk..maka 


ikhtilat keduanya terjaga..hubungan sekadar urusan yang perlu kerana kemas memegang "La taqrabu zina!"


 

 

Untuk keluar berduaan seperti orang lain jauh sekali tidak..saban hari berdoa agar Allah memelihara rasa  


itu,agar membawa ke Syurga bukan sebaliknya..


Malu mengatasi mahu ..InsyaAllah..mujahadah ini pengakhirannya bahagia..mungkin bersama Si Dia atau 

yang  lebih baik darinya..sama juga untuk dia..mungkin ada yang lebih dari diriku untuknya..kerana janji 


Allah,jodoh itu telah ditetapkan..kalau bukan di dunia mungkin di Syurga..

   
Allah tahu apa yang terbaik buat kita..Dia hadirkan cinta dalam Hati,terpulang membawanya 

ke jalan halal atau sebaliknya.. 



Sesekali ada yang bertanya..




"Marissa,awak sudah berpunya?kalau belum,saya nak kenalkan awak dengan seseorang..dia meminta saya jadi orang perantara.." soal sahabat baik ku..



"Maafkan saya Zuraini(bukan nama sebenar),saya sudah ada pilihan hati.."





Zuraini lantas memegang tanganku..
"Benarkah?kenapa tidak beritahu?dimana dia sekarang?" soal Zuraini..



Saya tersenyum.. "Dia ada..sangat jauh dimata..tapi saya yakin dia baik-baik sahaja kerana saya sudah meminta Allah menjaganya.."


 

 "SubhanAllah..bertuahnya dia..ingin sekali saya mengenali lelaki yang bertuah itu.."


Kata-kata itu membuatkan saya tersenyum ceria..Zuraini juga tersenyum..kami sama-sama tersenyum..



Zuraini  memeluk saya dan berkata.. "Marissa,kalau ini yang membuatkan awak bahagia,saya doakan awak kekal bahagia bersamanya.."



"Terima kasih Zuraini..bertuah saya dapat sahabat seperti awak...sangat memahami.."



                              


"Puteraku,mawarmu disini sedang mempersiapkan segalanya..jaga diri ya.." bisikku pada angin..moga angin menyampaikan pesananku kepadanya walau aku sendiri tidak tahu dimana dia berada..moga si dia juga sedang mempersiapkan segalanya sama sepertiku..


Indahnya cinta..terima kasih kepada 'si dia' kerana sama-sama sedia memelihara demi cintaku padaNya..

No comments:

Post a Comment